stuffandstoriesofmine

Alla inlägg under januari 2012

Av Freja - 27 januari 2012 09:41

Hatar astma (ja, jag har sagt det förr) fick astmanfall på konditionstestet och fick åka in. Jävla skit. Det gick rätt okej i början men sen blev det skiiitjobbigt och det var ingen idé att fortsätta. Det värsta är att jag fortfarande efter så många år alltid blir så rädd. Och då blir det ännu värre. Läkarna har inte fler mediciner, tar jag starkare blir det så stora biverkningar. 

Fick ett svagt G i idrott (man får inte ge IG om det är pga sjukdom) men det förstår jag ju egentligen. Känns lite synd ändå eftersom jag ju vill kunna ge så mycket mer! Den enda uppvisningen eller vad man ska säga som jag kunnat vara med på är dansen, man får liksom inte mer än G då... astman sabbade ganska många andra betyg också, och celiakin såklart... man missar helt enkelt inte fem veckor av nian obestraffat.


Men fick Mvg i engelska och några ämnen till så jag får väl vara nöjd. Den skola jag helst vill komma in på (korr.se) har bara 195 i intagningspoäng (förra årets) så den kommer jag nog in på ;) Den verkar så otroligt bra och där skulle jag inte missa så mycket pga astman och sånt. det vore verkligen underbart att kunna bo på Teneriffa, läsa när jag ville, i den takt jag ville, kunna idrotta när jag ville och vara den jag vill vara. Jo, vi flyttar nog ner. Men inte mer än sex månader/år för då måste man skriva sig där och då får jag inte gå kvar på Korr... Men kommer sakna kompisarna här som fan! Men ja, man får väl ses när jag kommer till Sverige... och facebook... Många av er bor ju ändå så långt bort att vi bara ses på somrarna...


Haft grymma dagar i Trysil med hela nian i alla fall! Var mycket med Tonya och Zihan (från Ryssland och Kina), kändes så skumt å prata nästan bara engelska i tre dygn! Började tänka allting på både svenska och engelska samtidigt, grymt störigt! Men bra engelskaträning och vi hade grymt kul! Åkte nästan bara i skogen... ;P


Kram

Av Freja - 20 januari 2012 11:11

Gud har haft en så otroligt härlig månad på teneriffa, vill verkligen inte vara i sverige nu! Haft det så härligt och trivs så otroligt bra där! Bilder kommer senare. Men skolan här hemma är rätt okej ändå, nästa vecka åker vi til Trysil i Norge och åker skidor! Ska bli grymt!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att jag lägger upp fler delar av "ett nytt liv i rullstol"?
 Ja, det vore kul!
 Ja och gärna om du skrivit någon annan berättelse också!
 Nej men gärna om du har någon annan berättelse du skrivit
 Nej, jag pallar/vill nog inte läsa dem

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ni som känner för att skriva nåt ;)


Ovido - Quiz & Flashcards