stuffandstoriesofmine

Alla inlägg under april 2012

Av Freja - 30 april 2012 16:27

Vaknade fem idag för att astman var dålig och även om jag blev bättre efter lite medicin så kunde jag inte somna om. Men jag var beredd på att det skulle bli en dålig astmadag idag efter att ha varit ute så mycket och gjort så mycket igår. Mormor, Linnea (min kusin) och en kompis var här och firade lite födelsedag. Supermysigt! Allafall, så när jag sen vid halv åtta var jättehungrig och insåg att det inte fanns nåt gott bröd blev jag typ jättedepp... Min mamma bara "men du kan väl baka scones då?" och jag bara "öh va?"... Det kändes inte som nåt särskilt många tonåringar sysslar med klockan halv åtta en ledig dag men fine. Det lät ju gott... Hittade nåt recept och fixade ihop dem. Blev grymt gott! Avnjöts sedan med hallonsylt och ost! ^^ Så blev det pizza till lunch också eftersom jag hade gjort så mycket deg (vi gör pizzabotten på sconesdeg)! Gott även det!

Av Freja - 29 april 2012 17:38

Omg Jesus Christ Superstar var helt otroligt! Så sjukt duktiga skådespelare, bra musik och bra ihopsatt! Ola Salo har själv översatt låtarna från engelskan och typ moderniserat dem, vissa delar är helt annorlunda än orginalet! Ola Salos röst är bara <333333 och Patrik Martinssons skådespelande <33333333333 (tyvärr blev jag lite distraherad av hans muskler...)! Fast alla skådespelare var sjukt bra och det var så cool! Superkul att vara där med kusinen också! Så himla härlig hon är!

Av Freja - 27 april 2012 14:01

Varit superbra dag idag! Först nationella i engelska vilket kändess jättebra, flöt på, skrev asmycket, blev bra struktur och var fett lätt ämne. Med tanke på exemplen vi fick läsa förut på uppsatser som motsvarade G, VG och MVG så lär ju det här vara ett MVG. Inte för att jag är superbra på engelska utan för att kraven är sjukt låga. Efter det hade vi två timmar och 40 minuters håltimme så då gick jag ner på stan med Tonya och Zihan och åt på Valvet, supergott och jättetrevligt! Satt i en och en halv timma och snackade och flummade :) De är så himla schysta! Efter ett tag kom även Evin :) Godisgrisar som vi är gick vi till RC efteråt och drack varm choklad (jag vet, det var typ varmaste dagen hittills i år men det är ju så gott!!!). Eller ja, jag delade en varm choklad med Evin och så delade vi typ allihop på en Maracaibo (typ chokladmousse)... Så gick vi tillbaka till skolan och hade typ Valborgsmässofirande, några läste dikter, vi sjöng och några spelade några låtar. Med tanke på att det var sol och att jag stod bredvid Tonya och Zizi så var det helt ok. Efter det är det tradition att skolan bjuder på glass och jag var ganska säker på att det skulle bli som förra året att jag blev utan eftersom det brukar vara strutglass. Eftersom jag var inställd på det och hade fikat en timme innan så kändes det ju helt ok men jag blev så grymt glad när jag ser att de har glutenfri strutglass som står där framme! Den glassen är rätt svår att hitta och väldigt ny så jag var fett imponerad. Att nån ens orkat bry sig! Så himla god var den också. Helt perfekt!


Förhoppningsvis blir den här dagen bara ännu bättre för nu ska vi se på Jesus Christ Superstar tillsammans med min kusin, min moster och en vän till familjen! Både jag och min kusin fick det i julklapp så känns hur kul som helst! Har inte träffat henne på ett tag heller så ska bli awesome!

Av Freja - 26 april 2012 15:45

Var inte alls så trött efter skolan idag (brukar lägga mig och nästan somna) och hade inte så mycket läxor så bestämde mig för att baka lite! Gjorde skitgoda chocolate chip cookies! De blev perfekta! Fick receptet av hemkunskapsläraren som typ extraläxa (fast hon skulle väl inte direkt kollat om man gjort den eller inte) och de vart så himla bäst! Det måste jag absolut göra om! Om nån annan vill prova är det bara att fråga, men orkar inte lägga upp receptet om ingen läser...

Av Freja - 25 april 2012 15:47

Ja, risken finns ju att alla andra redan känner till det här men tyckte det var så bra att jag ville dela med mig!

I Kalifornien har det relativt nyligen förbjudits att gifta sig med någon av samma kön. Det känns ju grymt gammaldags och sjukt. Jag förstår verkligen inte grejen med att kärlek skulle vara något annat om det var med någon av samma kön. Varför ens börja tänka den tanken? Kärlek är kärlek, eller hur? Om någon har nåt argument mot så får ni jättegärna skriva, vore jätteintressant!

Det är allafall fler som är emot det här och en fotograf i US har fotat en massa kända och okända personer i en tyst kampanj. Bland annat dessa som jag tror ni känner igen...

   

Om jag inte var så fruktansvärt lat så skulle jag väl göra det själv också...

Nåt att tänka på allafall! NOH8

Av Freja - 22 april 2012 20:23

Så är man 15 nu då ;) Känns rätt bra faktiskt. Se alla filmer på bio, känna sig lite gammal typ. Firade en kompis till familjens 50-årsdag i Göteborg i fredags, blev superkul! Var flera yngre där som jag snackade lite med och alla vuxna var trevliga så ;) Hon är lite (läs mycket) galen så det var rätt skumt folk där vilket jag tycker är kul :) Träffade en tjej som jag brevväxlade med och träffade några gånger när vi var yngre (jag gick väl i typ ettan/tvåan) som jag nästan inte haft någon kontakt med sen dess vilket var kul!


Sen på lördagen fick jag tårta och presenter på sängen såklart, var i pappas lägenhet i Göteborg :) Fick snygg klocka, kul böcker, iPhone att ta ut när jag vill (den jag har nu funkar ju bra så vill jag vänta tills den pajjar/det kommer ut en nu version var det ok), "kaktus" (gurka med godis på tandpetare och 400 kronor på, får väl lägga upp bild sen för nu blev det visst liiite svårt att förstå kände jag...), lakrits m.m Sen slappade vi lite för att promenerar runt på Haga lite. Är så himla mysigt där!


Klockan två gick vi på La Sombrita, en spansk restaurang i Göteborg. Där mötte vi mina tre kusiner, deras föräldrar, Pålla och Anneli (Pålla var hon vi firat dan innan och Anneli är hennes tjej) och åt tapas! Det var typ min pappas födelsedagspresent till mig delvis och var så himla gott! Beställde in jättemånga olika smårätter och så fick man ta det som var gott liksom. Jättelyckat! Typ godaste jag ätit på väldigt länge!


Så varit fett lyckad helg! Känns lite småsegt att gå tillbaks till skolan nu... Typ NO-prov på onsdag och matteprov på fredag och spanska-läxa tills imorn... Men det får gå :)

Av Freja - 17 april 2012 22:00

Fast har typ ändå inte önskat mig något och längtar mer till kvällen innan! Då ska vi allafall på fest hos en kompis till familjen som fyller 50. Gonna be awesome. <333 

Av Freja - 14 april 2012 22:14

Åh gud, det här lär ju varit en av de bästa veckorna i mitt liv! En vecka på Stiftsgården i Rättvik tillsammans med de mest underbara personerna, ni fattar inte vad det betyder för mig! Så himla kul vi haft! Så himla kul vi kommer ha i sommar! Då är det tre hela veckor! Jag kommer dö av garv. Efter bara några timmar i onsdags hade jag ju träningsvärk i skrattmusklerna... Undrar hur det kommer bli efter tre veckor...


Alla är så otroligt snälla och omtänksamma där! Inte bara mot mig, utan mot alla verkligen! Vissa har det ju lite svårare, vissa är alltid lite mer udda men där får även de vara med! Folk ville ha dem med för där dömer man inte varandra. Bara för att en av killarna där var annorlunda, hade någon psykisk funktionsnedsättning osv. så blev han inte utanför. Ibland kom hans skämt helt fel, ibland tog vi illa upp av det han sa oss men ibland satt alla och skrattade MED honom när han skojade och ibland blev vi så himla glada när han sa något snällt!


Hela situationen är ju rätt sjuk. Man kommer dit, ser hundra stycken andra jämnåriga. Alla är helt olika, kommer från helt olika platser, tycker om helt olika saker, är där av ganska olika anledningar och ser helt olika ut. De allra flesta har du aldrig sett förut. För att få vänner vill du såklart göra ett bra första intryck. Du försöker säga roliga saker, försöker se bra ut och pratar med de som SER trevligast ut. För det är så man gör. Har man inget annat att gå på så går man ju på utseendet. Ibland funkar det, ibland inte. Den här gången kände jag ganska många från tidigare och det blev att jag var mest med dem. Men vissa förstod jag inte hur härliga de var förrän efter flera dagar!


Det finaste var nästan när vi skulle säga hejdå. Alla stod i kapellet och vi hade krambandvagn (alla kramar alla). Det hade vi varje kväll så det var ingen stor grej. När vi är klara börjar några gå ut och hämta jackor och sina saker men rätt många blir liksom kvar där. Vi börjar inse att vi ska hem nu, att vi inte kommer träffa varandra nästa dag. Vi börjar krama varandra igen. Någon börjar gråta. Någon mer börjar gråta. Vi kramas igen. Ytterligare några droppar av. Allt fler gråter. Vi är väl typ två grupper som står där i kapellet, lite uppdelade inom grupperna. Jag står mest med Linnea, Karin och Clara. Vi kramas ytterligare en gång. Alla som är kvar gråter nu. Killar som tjejer. Jonatan, Linus och dem kommer och kramar oss. Vi skrattar åt hur fåniga vi är som står där och grinar och försöker övertala varandra att sluta så vi inte ska börja igen. Det går sådär... Tillslut börjar vi gå ut och ta på oss skorna. Utanför kramas vi igen och vi blir liksom kvar. De som ska med det tidiga tåget går och vi kramar såklart alla dem igen. Sedan är vi typ tjugo stycken kvar där. Ett gäng killar står och håller om varandra som vänner, så söta. Ingen skulle någonsin säga något negativt om det. Det är bara fint och naturligt. Tillslut går i alla fall Sabrina, Jonatan, Linnea, Linus, Karin och jag ner till Rättvik och äter lunch. Jättegott och superkul! Sedan tar några av oss tåget hem och Linnea och Sabrina får skjuts hem.


Glömmer er aldrig! Inte någon av er! Skönt att det bara är två månader tills vi ses igen! Tack för en underbar vecka!


Det låter kanske lite överdrivet. Det tycker jag också. Men det här var precis vad jag behövde nu. Mitt liv har varit skit. Mycket på grund av astman. Legat inne hela dagen idag och sovit/hostat/vilat. Det är en sak att behöva ta en massa mediciner och ha det tungt att andas, men den påverkar ju så mycket annat. Jag har inte ork att vara med vänner, har inte ork att plugga, kan inte spela trombon, kan inte röra mig etc. etc. etc. Däruppe var det faktiskt mycket bättre eftersom björken inte hade börjat och det inte finns någon hassel. Ja, jag fick gå in och lägga mig rätt ofta. Nej, jag var inte med på lekarna där vi skulle springa och så. Nej, jag kunde inte vara med så mycket på discot. Men jag var så himla lycklig emellanåt. Och det vägde faktiskt upp. För första gången på länge tänkte jag mer på hur kul jag hade än hur jobbigt allt var. Det här ger mig kraft att klara de sista veckorna i skolan, för det är inte så oändligt långt kvar nu. Det är bara 37 skoldagar (tror jag). Och efter det är det inte länge tills vi ses igen!


Så tack. Jag har varit med om lyckligare saker i mitt liv, jag ska inte säga annat. Men det var ju verkligen nu jag behövde något bra och det har kanske aldrig passat bättre. Tack för en underbar vecka och jag ber för att veckorna i sommar ska bli ännu härligare.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att jag lägger upp fler delar av "ett nytt liv i rullstol"?
 Ja, det vore kul!
 Ja och gärna om du skrivit någon annan berättelse också!
 Nej men gärna om du har någon annan berättelse du skrivit
 Nej, jag pallar/vill nog inte läsa dem

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ni som känner för att skriva nåt ;)


Ovido - Quiz & Flashcards