stuffandstoriesofmine

Alla inlägg under november 2012

Av Freja - 14 november 2012 21:42

Grafiska naglar idag:

 

Målade först grunderna, ganska stora och inte alls detaljer.

 

Svarta strecken är målat med ett two way lack för 1,50 i kinesaffären... Nix jag är inte mycket för dyra kvalitetsmärken. De här funkar ju lika bra!

 


Av Freja - 9 november 2012 17:42

Fick i uppdrag till svenskan att blogga en presentation av mig så här kommer den:


Jag har ett sådant där otroligt svenskt utseende. Här på Teneriffa blir jag ibland tagen för norsk och det händer att folk tror att jag är från Finland men där tar det stopp. Blond med naturliga slingor, blå ögon, fräknar och inte särskilt brun. Håret går ner till höften och eftersom min klädstil inte är något uppseendeväckande är det håret folk tittar på och kommenterar.


Medan vi fortfarande bodde i Sverige var jag scoutledare och spelade både trombon och teater. Teaterkursen har jag gått på i över sju år och teatern betyder mycket för mig. Det är något speciellt med att helt kunna gå in i en annan roll och prova hur det är att vara någon annan. Vi har med åren också blivit en väldigt tajt och bra grupp. Vi kan improvisera, vi känner varandra så väl att vi vet vad de andra svarar och är trygga med varandra. Varje år satte vi upp minst en, oftast två pjäser. För det mesta skrev vi manusen själva. Genom åren har jag fått spela både en ganska utanför Stina på Saltkråkan, superpopulär snobbtjej, självmordsbenäget emo, påskharen m.fl Många olika roller med helt olika beteenden och världsuppfattningar.


Men i år var jag tvungen att sluta på teatern. Min mamma och jag flyttade nämligen ner till södra delen av Teneriffa, en av Kanarieöarna, för några veckor sedan. Vi har varit här någon månad varje vinter de senaste fyra åren men i våras bestämde vi oss för att det inte fanns någon anledning att inte vara på Teneriffa hela läsåret. Ingen anledning som var värd att stanna för i alla fall. Livet i Sverige var ganska tufft för oss båda den här våren. Min mamma har reumatism och hon mår mycket bättre här nere. Själv har jag astma och bl.a på grund av pollen var jag så trött och hade så tungt att andas att jag knappt orkade göra någonting på hela våren. Medicinerna räcker inte och så fort luften blir regnfuktig eller för full av pollen blir jag liggande i sängen hela dagen. På södra Teneriffa regnar det extremt lite, det finns ingen jobbig och kall vinter och det finns väldigt lite pollen. Så varför stå ut i Sverige när det går att må så mycket bättre? Så nu bor vi här och även om min astma är långt ifrån borta så är den betydligt bättre. Min pappa är kvar i Sverige och jag kommer åka dit en del för att hälsa på men vi har varit ifrån varandra förut så det känns ganska okej ändå att inte se honom så ofta.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att jag lägger upp fler delar av "ett nytt liv i rullstol"?
 Ja, det vore kul!
 Ja och gärna om du skrivit någon annan berättelse också!
 Nej men gärna om du har någon annan berättelse du skrivit
 Nej, jag pallar/vill nog inte läsa dem

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ni som känner för att skriva nåt ;)


Ovido - Quiz & Flashcards