stuffandstoriesofmine

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

World Scout Jamboree

Av Freja - 12 augusti 2011 22:45

Centralen full av morgontrötta scouter i likadana skjortor, en upplevelse redan här!  Varit på scoutläger också! World Scout Jamboree!!! Skitcool! 40 000 pers där! Helt sjukt mkt folk! Att alla tältade ihoptryckta på en plats med över 2 km i diameter och sedan samlades för att se shower tillsammans är otroligt! Såg EUROPE, Sanna Nielsen, Timbuktu, HOFFMAESTRO, Kate Ryan (hon med ella, elle...) osv. Jättehäftigt när alla står och hoppar tillsammans till "final countdown"! Från ett tält fyllt av tvestjärtar, myror, spindlar och grejer som läcker så alla kläderna mina blev blöta är det ganska skönt att komma hem sen men det är en härlig känsla att laga mat och handla tillsammans, ligga nära varandra i regnet, träffa en massa folk från världens alla hörn, äta jättegod mat från alla möjliga kulturer och prova hijab (slöja) i muslimska tältet är faktiskt sjukt coolt. Sex ggr på de tolv dagarna var det aktiviteter, dream (från 23 till 3 på natten, gick igenom livet baklänges och hittade på en karaktär som man fick följa med en massa häftiga effekter), GDV (Global Development Village fick lära sig om olika ämnen, hälsa och kommunikation valde vi), hike in camp (promenad genom skånska lövskogarna ihop med finländare (trevliga) med små hus från sjuttonhundratalet att titta på), earth (hur man renar vatten, inte översvämmar en stad/hur man bygger en stad med kanal i en sandlåda (sjukt flumm), förbättrar miljöproblem och bygger en vindsnurra), people (Qui gong, storytelling, handpuppets, flumshow (som var riktigt kul), makramé, describe your life in 25 words, pictures of life osv) och slutligen quest som var roligast (hinderbana, samarbetsövningar, utmaningar m.m.)

Dock stukade jag handen på quest, skulle stå på en lutad a-bock som hängde i ett rep/snöre. De andra skulle hålla i snöret för att fira ner mig och jag skulle hämta ärtpåsar från marken. Men lite över en halvmeter ovan marken (huvet var väl lite mer och fötterna betydligt mindre) gick repet av... Helt sjukt. Hade kunnat gjort mig hur illa som helst men hade tur och fick bara en rejäl stukning. Undrar ju vad de sagt om jag slagit ut tänderna eller krossat armen... Föll nästan utan möjlighet att ta emot mig förrän bara någon dm över marken...


  ID:t man var tvungen att ha på sig hela tiden:    Störig säckpipespelare...    Jo, det regnade nån gång lite grann sådär... men fina jackor fick vi... Not...    Så himla bra!  Vattenmelon med skogskrydda ;)

   För er som inte fattar hur sjukt många 40 000 är...

   Sista natten var vi supposed to sova under det där skitlilla tältet... Inte blev det bättre av att det värsta åskvädret jag någonsin varit med om kom... Himlen blinkade och det dundrade sjukt mkt... Och ösregnade såklart... Alla sov i en stor hög i mitten för att inte bli blöta! Skulle upp fyra morgonen därpå... Väldigt kul... Fick ligga och kramas när några blev rädda för åskvädret allafall ^^ mys!

   Min stackars hand i bandage :(

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Freja - 15 december 2012 19:49

Hej! Har en ny blogg nu där jag bara tänkte fokusera på nageldesigns! Så kolla gärna in och kommentera! Nailartofmine.wordpress.com ...

Av Freja - 14 november 2012 21:42

Grafiska naglar idag:   Målade först grunderna, ganska stora och inte alls detaljer.   Svarta strecken är målat med ett two way lack för 1,50 i kinesaffären... Nix jag är inte mycket för dyra kvalitetsmärken. De här funkar ju lika bra!   ...

Av Freja - 9 november 2012 17:42

Fick i uppdrag till svenskan att blogga en presentation av mig så här kommer den: Jag har ett sådant där otroligt svenskt utseende. Här på Teneriffa blir jag ibland tagen för norsk och det händer att folk tror att jag är från Finland men där tar...

Av Freja - 20 augusti 2012 21:05

Den här sommaren har varit väldigt blandad. I början var vi uppe på sommarstället i Dalarna och då var astman så dålig att jag vissa dagar bara låg hela dagen. Var sedan jätteorolig för att jag inte skulle kunna vara med på konfirmationslägret men de...

Av Freja - 31 maj 2012 07:00

Indisk dikt or what the hell it´s called:   ...Dagen i dag... Dagen i dag är en märklig dag. Den är din. Gårdagen föll ur dina händer. Den kan inte få mera innehåll än du redan har givit den. Morgondagen vet du ingenting om. Men dag...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att jag lägger upp fler delar av "ett nytt liv i rullstol"?
 Ja, det vore kul!
 Ja och gärna om du skrivit någon annan berättelse också!
 Nej men gärna om du har någon annan berättelse du skrivit
 Nej, jag pallar/vill nog inte läsa dem

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ni som känner för att skriva nåt ;)


Ovido - Quiz & Flashcards