stuffandstoriesofmine

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Göteborg!

Av Freja - 24 februari 2012 17:01

Är hos min pappa i Göteborg nu :) Åkte först buss till Arlanda och sen flyg till Gbg, bilden ovan är från flygplatsen... 

  

Haft superskön dag i Nordstan (shoppingcenter i Göteborg). Är skiiitstort och har typ alla affärer. Shoppade dock inte så mycket, men matt lack och skön vit munkjacka ;)

Tycker jättemycket om den här lägenheten! Så mysig på något sätt och ändå inte så mycket grejer överallt.


Jag leker i provrummet...


Kollat lite nagelbloggar nu... Känner mig så oseriös när alla skriver att OPI/China Glaze och ännu dyrare märken är så bra. Är det bara jag som inte känner för att lägga 200 spänn på ETT nagellack? Bara jag som tycker det är kul att gå i kinaaffärer där man måste prova alla nagellack i butiken och ett av 50 är bra men som man sen betalar 10 kronor för? Provar i butiken istället för hemma tjänar man ju grymt mkt på det... I Sverige köper jag nästan bara depend, de är små och billiga. Jag använder ändå aldrig slut dem.

Och de betalar flera hundra för att köpa olika sorters dotting-tools när det går precis lika bra med en hårgrej/knappnål etc. Här har ni en länk på en massa fina varianter: (observera att det enligt mig är klart enklast med knappnål/bobby pin, blyerts/tandpetare är nog sämst... Det blir extremt små prickar och man måste doppa om hela tiden)

http://ninjanails.com/post/1110351418/making-your-own-dotting-tool


Känner mig allafall lite udda när "alla andra" lägger ner så grymt mycket pengar på det här... Är det jag som är snål?


Om ni undrar nåt om naglar eller nageldesigns eller nagellack eller nåt helt annat så får ni jättegärna fråga! Eller om ni vill att jag ska skriva om något speciellt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Freja - 15 december 2012 19:49

Hej! Har en ny blogg nu där jag bara tänkte fokusera på nageldesigns! Så kolla gärna in och kommentera! Nailartofmine.wordpress.com ...

Av Freja - 14 november 2012 21:42

Grafiska naglar idag:   Målade först grunderna, ganska stora och inte alls detaljer.   Svarta strecken är målat med ett two way lack för 1,50 i kinesaffären... Nix jag är inte mycket för dyra kvalitetsmärken. De här funkar ju lika bra!   ...

Av Freja - 9 november 2012 17:42

Fick i uppdrag till svenskan att blogga en presentation av mig så här kommer den: Jag har ett sådant där otroligt svenskt utseende. Här på Teneriffa blir jag ibland tagen för norsk och det händer att folk tror att jag är från Finland men där tar...

Av Freja - 20 augusti 2012 21:05

Den här sommaren har varit väldigt blandad. I början var vi uppe på sommarstället i Dalarna och då var astman så dålig att jag vissa dagar bara låg hela dagen. Var sedan jätteorolig för att jag inte skulle kunna vara med på konfirmationslägret men de...

Av Freja - 31 maj 2012 07:00

Indisk dikt or what the hell it´s called:   ...Dagen i dag... Dagen i dag är en märklig dag. Den är din. Gårdagen föll ur dina händer. Den kan inte få mera innehåll än du redan har givit den. Morgondagen vet du ingenting om. Men dag...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att jag lägger upp fler delar av "ett nytt liv i rullstol"?
 Ja, det vore kul!
 Ja och gärna om du skrivit någon annan berättelse också!
 Nej men gärna om du har någon annan berättelse du skrivit
 Nej, jag pallar/vill nog inte läsa dem

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ni som känner för att skriva nåt ;)


Ovido - Quiz & Flashcards