stuffandstoriesofmine

Alla inlägg under augusti 2011

Av Freja - 12 augusti 2011 21:40

Dag:
1. Berätta om dig själv
2. Staden där du bor
3. Dina kompisar
4. En person du ser upp till
5. En bild på dig för 1 år sedan
6. Bloggarna du läser
7. Vem är den roligaste du vet?
8. Bild på din garderob
9. I din väska finns...?
10. Hur ser din framtid ut?
11. En bild på någon du saknar
12. En bild på ditt rum som det ser ut just nu
13. Ett kort någon annan tagit på dig
14. Din högsta dröm
15. En person/kändis du önskar att du träffat
16. Detta gör jag på helgerna
17. Hit vill jag åka innan jag dör
18. Här handlar jag helst
19. En vän som bor långt ifrån
20. Bild på det du köpte senast
21. Favorit ställe
22. En tv-serie du älskar
23. Din favoritbok
24. Ett kort på din data
25. Detta är jag beroende av
26. Något du vill ha just nu
27. Ditt framtida bröllop
28. Bild på sminket du brukar använda
29. Detta åt jag till frukost
30. Fem bra saker som hänt under dessa 30 dagar
 
 
1. Jag är en skum fjortonåring som älskar att spela teater. Jag har alltid haft det lätt för mig i skolan (hoppat över åttan) men aldrig pluggat mer än någon annan (snarare bra mkt mindre). Musikintresserad (dock inte spec musikalisk) och lägerhäst (as my mormor calls it). Har vart på läger varenda sommar från ettan och det blir bara fler och fler, nu i somras blev det tre ;) Inte vart spec populär i klasserna jag gått i (förutom Tenerife då) men desto mer på läger och i andra sammanhang. Gillar att träffa nya vänner (och gamla) och känner jäkligt många random people från världens alla hörn. Älskar att resa även om det mest blivit Teneriffa senaste åren (älskar dock det också pga vännerna, skolan, området osv) ;) Tillbringar mkt tid vid datan när jag inte har aktiviteter, nackdelen med att de flesta vännerna bor i dalarna/Gbg/Sthlm/Australien/England/Spanien/Teneriffa/Skövde etc... är att jag inte träffar så mkt vänner på fritiden :/ Men spelar ju i orkester, teatergrupp med på tonårsträffar osv. ;)
Har rätt ok liv för tillfället, haft det skit i perioder men hoppas på en bra höst.
 
 
Obs. Då jag åker på läger om två dagar lär jag knappast göra frågorna dag efter dag så det blir nästa gång jag loggar in ;)

Av Freja - 10 augusti 2011 20:19

Haft det helt sjukt bra för en gångs skull! Först stiftsgårdslägret i Rättvik som var helt underbart! Längtar sjukt till nästa år! Ingen kan förstå den härliga stämningen av att vara tillsammans på ett sånt sätt, få är jättereligösa och även om vi går till kapellet tre ggr om dagen och ber bordsbön ger det bara ännu mer en samhörighet. Jag är inte jättekristen och är fortfarande osäker på vad och om jag tror på något ur bibeln. Men jag tror på att man mår bättre av att tro på NÅGOT. Oavsett vad. Och jag vill tro på  någon högre makt, tycker det är så skönt att kunna lasta av lite känslor och funderingar på någon annan. Att ha någon som alltid lyssnar och någon att hoppas på. Även om jag inte alls tror på någon gubbe uppe bland molnen vill jag tro att det finns någon som förstår. Och sanningen är (i alla fall min erfarenhet) att lagom religösa (oavsett religion) ofta är väldigt omtänksamma, artiga, härliga och äkta. Självklart finns det många icke-troende som också är det men så är faktiskt min erfarenhet.


Är så skönt att ingen tar för givet att man vet vad man tror, man är där för att diskutera och fundera. Även om de flesta egentligen bara är där för att ha kul. En i min grupp har redan från början vetat att hon inte vill konfirmera sig men hon är där ändå, för att fundera och ha kul! Stämningen är där är oslagbar, även om det finns många läger med kul aktiviteter och så tror jag det är få ställen där folk är så omtänksamma. Vi är som en enda stor familj där!


På mässan t.ex började jag gråta, det var bara för jobbigt när alla tankar kom. Mässans tema var väl egentligen döden och jag saknar de jag mist sjukt mycket, speciellt då. Det har varit ett jobbigt år och det kom väl fram där. Så fort de bredvid mig märkte det kramade de om mig, ingen ställde massa frågor, de bara visade att de fanns där. Även efteråt. Nora hade sin hand på mitt ben hela resten av mässan. Och jag visste att ju skulle gjort samma sak om det var någon av dem. Linnea frågade tyst om jag ville tända ett ljus, där satt en annan kille som jag inte alls pratat spec mkt med. Han grät, sörjde väl någon. Klart jag kramade om honom. Ingen sa ett ord om det efteråt, det var ju naturligt! STG kommer alltid att finnas i mitt hjärta och jag kommer alltid veta att där finns människor om jag behöver.

       Disco!!    

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vill du att jag lägger upp fler delar av "ett nytt liv i rullstol"?
 Ja, det vore kul!
 Ja och gärna om du skrivit någon annan berättelse också!
 Nej men gärna om du har någon annan berättelse du skrivit
 Nej, jag pallar/vill nog inte läsa dem

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ni som känner för att skriva nåt ;)


Ovido - Quiz & Flashcards